اخبار اقتصادی

اپراتورهای ثابت و موبایل مخابراتی فعلا 10 درصد حق السهم بیش تر به دولت نمی پردازند، قانون جنجالی سال 1400 چگونه اجرا می گردد؟

طبق قانون بودجه سال 1400، شرکت های مخابراتی باید 10 درصد حق السهم بیش تر به دولت بپردازند؛ اما اغلب شرکت های مخابرات ثابت و موبایل تا زمان تمدید قرارداد خود مهلت دارند و فعلا مشمول این قانون نمی شوند.

27 اردیبهشت 1401

با انواع کلاس پرواز در هواپیماها و ایرلاین ها آشنا شوید

کلاس پرواز، نوعی درجه بندی برای جایگاه ها و امکانات هواپیما است. ایرلاین ها به یاری این دسته بندی ها می توانند خدمات مختلف را با قیمت های متفاوتی به مسافران عرضه نمایند.

23 اردیبهشت 1401

پیشرفت 76 درصدی کار در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال

رئیس بنیاد مستضعفان در بازید مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور از منطقه 2 آزادراه تهران-شمال، از پیشرفت فیزیکی 76 درصدی باند اول این منطقه خبر داد.

13 اردیبهشت 1401

دروازه جهنم ترکمنستان خاموش می گردد

رئیس جمهوری ترکمنستان دستور خاموش کردن آتش سوزی دهانه گازی صحرای قراقوم موسوم به دروازه جهنم را صادر کرد.

9 اردیبهشت 1401

جدیدترین مصوبات کارگروه تنظیم بازار و کالاهای کشاورزی

تهران (پانا) - طبق اطلاعیه وزارت جهاد کشاورزی بر اساس مصوبات روز چهارشنبه مورخ 20 بهمن ماه در کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی مقرر شد در ادامه تامین نهاده های دامی در سامانه بازارگاه، نهاده دامی بهمن و اسفند ماه یکجا تا انتها ماه بهمن تامین و تخصیص...

4 اردیبهشت 1401

وزیر خارجه عربستان با مقام آمریکایی درباره یمن گفتگو کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی روز دوشنبه در ریاض با یائیل لامبرت جانشین معاون امور خاور نزدیک وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و رایزنی کرد.

3 اردیبهشت 1401

سومین نمایشگاه صنایع روستایی و محصولات عشایری ایران؛ گزارش اختصاصی خبرنگاران

با توجه به نزدیکی ایام نوروز 96 و سال نو و احتیاج به تامین خوراکی های این ایام، بخش بزرگی از تولیدات نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر ایران، در راستای محصولات مورد احتیاج مردم برای عید و فرصتی برای تمامی روستاییان و عشایران و تولیدکنندگان داخلی...

29 فروردین 1401

باور هایی غلط در ارتباط با هواپیما که باید به فراموشی سپرد

شایعاتی در مورد پرواز که ممکن است به اشتباه باور کرده باشیدبسیاری از افراد از پرواز کردن می ترسند و با به وجود آوردن دروغ ها و افسانه ها، باورهای غلطی را در بین مردم شایع می کنند. هدف از ایجاد این مقاله، نقض چندین مورد از باورهای غلط در ارتباط با هواپیماها...

27 فروردین 1401

کره شمالی دوربردترین موشک سال های اخیر خود را آزمایش کرد

ارتش کره جنوبی بامداد امروز یکشنبه گفت که کره شمالی یک پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی که به دریای ژاپن نیز معروف است، شلیک کرد.

23 فروردین 1401

جنس های چینی جای هنر ایران را گرفته اند!

تمامی مسائل از قیمت مواد اولیه تا بحث بیمه برای همه هنرمندان چه باسابقه چه کم سابقه تر وجود دارد. هر کدام به نوعی درگیر این مسائل هستند و افرادی که وارد این حوزه می شوند، اگر یک سرمایه اولیه نداشته باشند، واقعا برایشان سخت است چون مواد اولیه یا گران شده...

22 فروردین 1401

مبلغ دقیق یارانه تازه چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، در حالی که پیش بینی می شد به 60 میلیون نفر یارانه تازه به صورت یکسان پرداخت گردد، اما به نظر می رسد این مبلغ تغییر نموده و به دهک های پایین مبلغ بیشتری می رسد.

11 اسفند 1400

سوئیت در تبریز ، مقرون به صرفه ترین نوع اقامت

سوئیت یاب با بهره گیری از نیروی محلی مجرب و تلفیق آن با فناوری روز، خدمات جدیدی در حوزه رزرو سوئیت در تبریز ارائه می نماید که مقرون به صرفه ترین نوع اقامت محسوب می گردد.

8 اسفند 1400

ایران در فکر جذب بیش از پیش گردشگران چینی

ایران در پی جلب توجه گردشگران چینیبا توجه به این که ایران و چین در زمینه گردشگری و تبادل اطلاعات فرهنگی روابط خوبی با یکدیگر دارند، از این رو به نظر می آید که مسئولان فرهنگی و گردشگری ایران در حال برنامه ریزی های مثبت و کارایی برای استفاده و جذب گردشگران...

6 اسفند 1400

درخواست خطیبی از مسئولان: دست من را باز بگذارید تا آلومینیوم را به سطح سپاهان و فولاد برسانم

سرمربی آلومینیوم اراک از مسئولان استان اراک خواست دستش را باز بگذارند تا تیم آلومینیوم را از لحاظ ساختاری به سطح سپاهان و فولاد برساند.

6 اسفند 1400

آخرین شرایط تولید دستگاه تشخیص سرطان

دکتر حسین آفریده در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین شرایط سیکلوترون اظهار کرد: هنوز این طرح کلان ملی مورد حمایت قرار نگرفته که به تولید برسد.

5 اسفند 1400

بهترین زمان برای سرمایه گذاری بلندمدت است

خبرگزاری خبرنگاران- ک کارشناس بازار سرمایه بر این اعتقاد است که درحال حاضر شرایط عمومی بازار سرمایه خوب بوده و بهترین زمان برای سرمایه گذاری بلند مدت در آن است.

30 بهمن 1400

هر آنچه که باید از تغییرات قانون نو بدانید

قانون تازه مالیات بر ارزش افزوده از امروز اجرا می گردد که این قانون از مصوبه سال 1387 تغییرات قابل ملاحظه ای به خصوص در حذف معافیت ها داشته است.

18 بهمن 1400

قیمت لیر امروز شنبه 11 دی 1400، لیر کاهشی می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، قیمت لیر در اولین روز هفته یعنی شنبه 11 دی ماه به دو هزار و 210 تومان رسید، در مقایسه با روز گذشته 70 تومان کاهش یافت.

17 بهمن 1400

گوجه سبز و خرما؛ نوبرانه هایی که حسابی خودشان را می گیرند!

فرارو- خرما تا دو هفته دیگر قرار است سر سفره افطار بیاید و از حالا آغاز نموده به گران شدن. البته نایب رئیس انجمن خرمای ایران می گوید فقط چند واحد صنفی و کارخانه بسته بندی خرما گران فروشی می نمایند وگرنه از نظر فراوری خرما مسئله ای نداریم و اتفاقا آنقدر...

16 بهمن 1400

اصولی: نمایندگان مجلس عنایت ویژه ای به تصویب اساسنامه داشته باشند، تأمین امکانات فوتسال مهم ترین برنامه من است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد به تصویب اساسنامه این فدراسیون توجه نمایند.

14 بهمن 1400
تعداد: (216)