بهداشت دهان و دندان

فواید و خواص روغن کنجد برای سلامتی

روغن کنجد که از دانه های کنجد به دست می اید یکی ازسالم ترین روغن های گیاهی است. مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات آلی در این روغن وجود دارد و همین امر باعث می گردد روغن سالمی باشد.

3 آذر 1400

آزیترومایسین، عوارض و کاربردها

آزیترومایسین یک آنتی بیوتیک است که برای درمان بعضی از بیماری های باکتریایی تجویز میشود و تاثیری در درمان بیماری های ویروسی ندارد.

23 آبان 1400

آشنایی با خواص پوست پرتقال برای زیبایی و سلامت

پوست پرتقال مدت فراوانی است که در چین به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با خواص پوست پرتقال آشنا کنیم تا هم دانشتان را در این زمینه بالا ببریم و هم بتوانیم شما را به استفاده از تمام نعمت های با ارزش خداوند...

17 آبان 1400

مصرف پرتقال در دوران بارداری چه مزایایی دارد؟

خواص پرتقال در بارداری بسیار است. اما موجب نمی گردد که در مصرف آن زیاده روی کنید. مصرف بیش از حد ویتامین C موجب زایمان زودرس می گردد.

11 آبان 1400

داروی آشکارساز پلاک دندان

ممکن است دندان های شما کاملا سفید و درخشان باشد اما پشت این مرواریدهای سفید، لکه های سیاهی از میکروب پناه گرفته باشد و شما از آنها بی خبر باشید.داروهای آشکار کننده پلاک دندان به شما یاری می نماید که از وجود این میکروب ها مطلع شوید.

3 مهر 1400

چگونگی برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت و پذیرش دانشجو

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور چگونگی برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت و پذیرش دانشجو مشخص شد.

4 تیر 1400

با شماری از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا آشنا شویم

آنتالیا شهری زیبا در ترکیه است که در آن برای همه با هر نوع سلیقه کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارند. دیدنی های مشهور آنتالیا در سواحل مدیترانه قرار داشته و هر ساله انبوه گردشگران و مسافران محلی به آنها سفر می نمایند. اگر علاقه به بازدید از مشهورترین...

2 اردیبهشت 1400

راهکارهایی برای لاغری افراد مسن و آنالیز اهمیت رژیم غذایی آنها

لاغری افراد مسن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افرادی که پا به سن می گذارند، نباید مثل دوران جوانی خود غذا بخورند زیرا میزان کالری که بدن آنها می سوزاند خیلی کمتر شده و اگر همان برنامه غذایی قبل خود را ادامه دهند، دچار افزایش وزن خواهند شد...

1 اسفند 1399

ماجرای کشف دندان کودک نئاندرتال در غار قلعه کرد

پروژه مطالعاتی بررسی شواهد حضور انسان در لبه شمالی فلات مرکزی یک پروژه بین المللی ایرانی- فرانسوی است که از حدود 10 سال قبل با بررسی بقایای انسانی در مناطقی از سمنان و دامغان آغاز شد که در ادامه با توجه به موقعیت قرارگیری غار قلعه کرد در لبه غربی فلات مرکزی...

21 بهمن 1399

گاز دریافت نوزاد هنگام خوردن شیر

گاز دریافت نوزاد هنگام شیر خوردن از معضلات مادران است که آشنای با علل و راه چاره آن به مادران کمک زیادی می کند.

18 بهمن 1399

دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ششم در حوزه مهندسی و فناوری رتبه بندی تایمز را کسب کرد

دانشگاه محقق اردبیلی پیروز به کسب رتبه ششم در رتبه بندی موضوعی تایمز در حوزه مهندسی و فناوری 2021 شد.

26 آذر 1399

تاثیر بیماری لثه بر امراض قلبی، دیابت و آلزایمر

پژوهش های جدید سازوکاری برای توضیح چگونگی نقش بیماری لثه در انواع بیماری های التهابی ارائه می دهند.

16 آذر 1399

ارائه خدمات پزشکی و توزیع 5000 پرس غذای نذری در مناطق محروم سیستان و بلوچستان

گروه جهادی منتظران ظهور با برپایی موکب خدمت رسانی در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان به مردم نیازمند این منطقه خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه کردند.

26 آبان 1399

عناب؛ میوه ای که آرام می نماید

عناب دارای اثرات آرام بخش و ضد بدخلقی است و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی برای کاهش اضطراب و تقویت کننده معده، طحال و سیستم گوارشی استفاده می گردد.

27 آذر 1398

سرعت راه رفتن شما پیری و جوانی تان را نشان می دهد

دانشمندان می گویند سرعت راه رفتن افراد در در دهه 40 زندگی می تواند نشانه ای از میزان پیری مغزی و جسمی آنان باشد.

5 آذر 1398