داروی آشکارساز پلاک دندان

به گزارش وبلاگ استش، ممکن است دندان های شما کاملا سفید و درخشان باشد اما پشت این مرواریدهای سفید، لکه های سیاهی از میکروب پناه گرفته باشد و شما از آنها بی خبر باشید.داروهای آشکار کننده پلاک دندان به شما یاری می نماید که از وجود این میکروب ها مطلع شوید.

داروی آشکارساز پلاک دندان

داروی آشکارساز پلاک دندان

نویسنده:دکتر شیرین معماران

ممکن است دندان های شما کاملا سفید و درخشان باشد اما پشت این مرواریدهای سفید، لکه های سیاهی از میکروب پناه گرفته باشد و شما از آنها بی خبر باشید.

داروهای آشکار کننده پلاک دندان به شما یاری می نماید که از وجود این میکروب ها مطلع شوید.

پلاک، لایه چسبنده ای از مواد غذایی و باکتری ها است که روی دندان های شما شکل می گیرد و عامل اصلی پوسیدگی ها و بیماری های لثه است. اگر نتوانید آن را درست تمیز کنید، حجمش بیشتر و جنسش سخت تر می گردد و می تواند بعد از چند روز حتی به صورت معدنی درآید. در این حالت است که شما نمی توانید پلاک معدنی سخت شده را با مسواک و نخ از روی دندان بردارید و باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا با وسایل خاصی، جرم را از روی دندان های شما بردارد.

لایه پلاک میکروبی روی دندان ها، به ظاهر بی رنگ است و شما نمی توانید آن را ببینید و ممکن است هنگام مسواک زدن نتوانید برخی قسمت های سطح دندان را از وجود پلاک تمیز کنید.

یکی از روش های موثر در آموزش و تمرین درست مسواک زدن، استفاده از داروی آشکارساز پلاک دندان است که به صورت قرص یا محلول موجود است. با هدایت دندانپزشک، این دارو برای آموزش شما جهت تمیزکردن دقیق دندان از پلاک میکروبی و برطرف خطاهای مسواک زدن بسیار موثر است.

این دارو، خوراکی نیست؛ بلکه قرص آن به صورت جویدنی و محلول آن به یاری پنبه کوچکی به صورت موضعی روی دندان ها استفاده می گردد. پس از اینکه به طور معمول از نخ دندان و مسواک استفاده کردید، باید این قرص های قرمز یا صورتی رنگ را بجوید تا در بزاق دهان حل گردد و سپس با زبان تمام سطوح دندانی را به آن آغشته کنید و اضافی آن را از دهان تان خارج کنید. حالا می توانید دندان های تان را مقابل آینه نگاه کنید. بعلاوه می توانید از یک آینه دندان پزشکی هم برای آنالیز سطوح داخلی دندان ها بهره ببرید. هر سطحی که تمیز شده باشد و هنوز پلاک دندانی در آن به جای مانده باشد، به رنگ قرمز صورتی آغشته می گردد و شما باید آن را دوباره تمیز کنید.

این قرص ها حاوی عناصر گیاهی قرمز رنگ بی ضرری است که به پلاک به جای مانده روی دندان های شما می چسبد و به طور موقت، آن را قرمزرنگ می نماید تا شما نواحی تمیز شده را ببینید. این قرص ها هیچ عارضه جانبی ندارند و تنها چیزی که می تواند نامطلوب باشد، قرمزشدن سطح زبان و داخل دهان به مدت چند ساعت است. توصیه می کنم که این قرص را شب ها بهره ببرید که مسئله ای از لحاظ نمای رنگی دهانتان نداشته باشید.

این قرص ها به شما یاری می نماید که روش مسواک زدنتان را تقویت کنید. در حالت معمول ممکن است شما متوجه قسمت های تمیز نشده، دندان های تان نشوید ولی قرص های آشکارساز به شما یاری می نماید تا نواحی مخفی و تمیز نشده دندان را پیدا کند.

پی نوشت ها :

* متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "داروی آشکارساز پلاک دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی آشکارساز پلاک دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید