مبلغ دقیق یارانه تازه چقدر است؟

به گزارش وبلاگ استش، در حالی که پیش بینی می شد به 60 میلیون نفر یارانه تازه به صورت یکسان پرداخت گردد، اما به نظر می رسد این مبلغ تغییر نموده و به دهک های پایین مبلغ بیشتری می رسد.

مبلغ دقیق یارانه تازه چقدر است؟

معاون مالی رئیس جمهور ضمن اعلام این که قرار است از دی ماه یارانه ها دو برابر گردد، گفته بود که یک خانواده چهار نفره در دی ماه 800 هزار تومان یارانه نقدی و بن کارت خرید کالا پرداخت می گردد.

برآورد ها این بود که چون حدود 350 هزار تومان از این 800 هزار تومان به صورت یارانه نقدی و معیشتی بنزین پرداخت گردد، مابقی به صورت بن کارت باشد؛ اما براساس آخرین اطلاعات ظاهرا پرداخت کوپن خرید کالا منتفی و قرار است یارانه تازه به صورت نقدی پرداخت گردد.

پیش بینی ها این بود که به هر نفر حدود 115 هزار تومان یارانه تازه پرداخت گردد، اما ظاهرا این پیش بینی نیز قرار است تغییر کند. آنطور که گفته شده، دولت میخواهد 60 میلیون نفری که یارانه معیشتی بنزین دریافت می نماید را برای پرداخت یارانه تازه به دو گروه تبدیل کند.

گروه اول شامل دهک های اول تا چهارم جامعه می گردد که جمعیت آن حدود 30 میلیون نفر برآورد شده است، به افراد از این دهک ها ماهانه 126 هزار تومان یارانه تازه پرداخت می گردد.

گروه دوم نیز حدود 30 میلیون نفر هستند و شامل دهک های پنجم تا هفتم می گردد، این افراد 30 هزار تومان کمتر از گروه اول می گیرند. به افراد از این دهک ها ماهانه 90 هزار تومان پرداخت می گردد.

البته دولت یک یارانه دیگری نیز دارد که یارانه بنزین است. دولت میخواهد سهمیه بندی بنزین را حذف کند و به جای آن به مردم بنزین بدهد، به هر ایرانی دارای کد ملی که یک سال اخیر را در ایران زندگی نموده ماهانه 20 لیتر بنزین داده می گردد.

این بنزین با نرخ 1500 تومان محاسبه می گردد. از آنحایی که ممکن است بعضی خانوارها خودرو نداشته باشند که از سهمیه بنزین خود استفاده نمایند یا نخواهند که آن را مصرف نمایند، دولت پیش بینی نموده که معادل ریالی 20 لیتر بنزین را به حسابشان واریز گردد. به طور مثال یک خانواده چهار نفره در ماه 80 لیتر سهمیه بنزین دریافت می نماید که در صورت استفاده نکردن از آن، 120 هزار تومان یارانه بنزین واریز می گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "مبلغ دقیق یارانه تازه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلغ دقیق یارانه تازه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید