فولادگر: واگذاری سرخابی ها تا انتها سال بعید است ، واگذاری برند دو باشگاه شاید

به گزارش وبلاگ استش، رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 گفت: بعید است که واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا خاتمه سال و به صورت کامل انجام گردد.

فولادگر: واگذاری سرخابی ها تا انتها سال بعید است ، واگذاری برند دو باشگاه شاید

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ استش، حمیدرضا فولادگر در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: در پی جلسه ای که حدود یک ماه و نیم پیش با وزیر ورزش برگزار گردید، قرار شد توافق نامه در خصوص واگذاری سرخابی ها امضا گردد و صورت جلسه آن به کمیسیون ویژه اصل 44 ارائه گردد که هنوز صورت جلسه را نداده اند.

وی اضافه کرد: قرار شد وزارت ورزش صورت جلسه توافق واگذاری را ارائه کند و در آن جلسه که در وزارت ورزش برگزار گردید، افراد از سازمان خصوصی سازی کمیسیون ویژه اصل 44، مرکز پژوهش های مجلس نیز حضور داشتند و باید هرچه زودتر صورت جلسه آن به کمیسیون مجلس ارائه گردد.

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 گفت: یکی از باشگاه ها یعنی استقلال ماهیت سهامی خاص دارد که باید تبدیل به شرکت سهامی عام گردد و اول باید برند این شرکت ها قیمت گذاری شوند و بعد از قیمت گذاری به وسیله برند واگذار شوند و سهام این شرکت ها بعد از تبدیل شدن به سهامی عام به تدریج به وسیله فرابورس ایران آماده فروش و واگذاری شوند.

وی اضافه کرد: مدتی طول می کشد که این باشگاه ها بتوانند در بازار پایه فرابورس درج شوند و مرحله اول قیمت گذاری برند دو باشگاه سرخابی و فروش آن است و در مرحله اصلاح ساختار خود دو باشگاه و افزایش سرمایه برای آماده سازی واگذاری است و اساسنامه شرکت ها باید به صورت سهامی عام تبدیل گردد.

به گفته فولادگر تا زمانی که معین تکلیف اموال بدهی های دو باشگاه سرخابی معین نگردد، امکان واگذاری وجود ندارد و باید سهام به وسیله فرابورس به مردم، طرفداران و پیش کسوتان فوتبال واگذار گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می گردد، سرمایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حد یک میلیون تومان است، گفت: وقتی اصلاح ساختار صورت بگیرد، باید سرمایه آن ها نیز اصلاح گردد. اما اینکه چگونه باید سرمایه دو باشگاه اضافه گردد، بحث دیگری است، چون اگر افزایش سرمایه در قالب یک شرکت دولتی باشد و دولت بخواهد آن را اضافه کند، باید منابع آن در بودجه سال آینده دیده گردد. اما اگر در این فاصله به وسیله قیمت گذاری و فروش برند دو شرکت انجام گردد، می توانند با افزایش سرمایه آماده واگذاری شوند و نیازی به مصوبه بودجه نیست.

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 در پاسخ به این پرسش که وقتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حق پخش و تبلیغات ندارند، برند آن ها به چه دردی می خورد، گفت: ما به دنبال این هستیم که حق پخش را هم به آن ها بدهیم، با صداوسیما صحبت کردیم و قرار شد جلسه ای داشته باشیم و حق پخش دو باشگاه نیز پیگیری گردد.

فولادگر در خصوص اینکه آیا کسی مایل به خرید برند دو باشگاه است، گفت: باید از یک نقطه ای آغاز کرد و تا زمانی که برند دو باشگاه قیمت گذاری و واگذار نگردد، کل واگذاری دو باشگاه زیر سؤال می رود و مهم ترین شرط همین برند است. اموال دو باشگاه به قدری است که در مقابل اموال بدهی های زیادی دارند، اما اصل دارایی دو شرکت برندشان است.

وی در پاسخ به این پرسش که دو باشگاه سرخابی مشمول ماده 141 قانون تجارت یعنی زیان شان بیش از سرمایه و اموال شان است، گفت: بله، زیان ده هستند، ولی اول باید برند دو باشگاه ارزش گذاری گردد و شاید ارزش برند بتواند تراز اقتصادی دو باشگاه را بهتر کند و از زیان دهی خارج کند.

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 در پاسخ به این پرسش که آیا تا آخر سال جاری امکان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد، گفت: طبق روندی که وجود دارد بعید است تا آخر سال واگذاری به صورت کامل انجام گردد و امیدوارم تا آخر سال جاری بتوانند برند دو باشگاه را قیمت گذاری و واگذار نمایند.

به گزارش فارس، طبق بند هـ تبصره 2 قانون بودجه دولت مکلف شده تا انتها شهریور 98 دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به وسیله فرابورس واگذار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فولادگر: واگذاری سرخابی ها تا انتها سال بعید است ، واگذاری برند دو باشگاه شاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولادگر: واگذاری سرخابی ها تا انتها سال بعید است ، واگذاری برند دو باشگاه شاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید