میان وعده چه بخوریم؟

به گزارش وبلاگ استش، خبرنگاران/خراسان شمالی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و متخصص علوم تغذیه گفت: مصرف میان وعده سالم در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می تواند از نوسانات انسولین و قند خون طی روز جلوگیری نموده و باعث کاهش دریافت غذا و کنترل اشتها در وعده های غذایی اصلی گردد.

میان وعده چه بخوریم؟

دکتر شیما عبدالهی در گفت و گو با وبلاگ استش اضافه نمود: بنابراین توصیه می گردد افراد سه میان وعده در بین وعده های غذایی اصلی مصرف نمایند.

وی اضافه نمود: انواع سبزیجات می توانند از برترین میان وعده ها باشد به خصوص در افراد شاغل که فرصت کمتری برای تهیه و مصرف میان وعده دارند، آماده سازی سبزیجاتی نظیر هویج و کرفس و یا خیار می تواند یک انتخاب غذایی سالم به تعداد رود و فرد را از انواع ویتامین های موجود در آن بهره مند سازد.

وی با اشاره به اهمیت میوه ها، ادامه داد: مصرف میوه ها به علت محتوای قند موجود در آن ها باید کنترل شده (روزانه 4 عدد میوه میانه) در طی روز باشد.

وی اضافه نمود: به منظور سهولت مصرف میوه و سبزیجات توصیه می گردد این اقلام به صورت شسته و ضدعفونی شده در یخچال قرار بگیرد تا در زمان مصرف در دسترس باشند.

عبدالهی با بیان این که میوه های خشک را هم می توان به اسم میان وعده سالم در نظر گرفت، افزود: اما به علت از دست دهی آب، محتوای قند در هر واحد افزایش می یابد، بنابراین میوه تازه انتخاب بهتری است.

وی به ارزش غذایی دانه ها هم اشاره و اعلام نمود: انواعی از دانه های خام نظیر بادام درختی، فندق، گردو و.. می تواند انتخاب مناسبی جهت میان وعده باشد، اگرچه با توجه به محتوای بالای چربی موجود در دانه ها، توصیه می گردد اندازه مصرف آن با مشورت با متخصص تغذیه معین گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: نان سبوس دار با توجه به محتوای قند ساده پایین و محتوای بالا انواع ویتامین های گروه B و فیبر، می تواند یک جایگزین مناسب برای انواعی از بیسکوئیت باشد.

وی اضافه نمود: نکته قابل توجه این است که بعضی بیسکوییت های موجود با اسم بیسکوییت های رژیمی حاوی قند و چربی قابل توجهی هستند و به اسم مصرف روتین توصیه نمی گردد.

عبدالهی وی در بخش دیگری از توصیه های خود به شکلات تلخ هم اشاره و اعلام نمود: توصیه می گردد افرادی که عادت به صرف چای در روز دارند به جای مصرف انواع شکلات و یا قند از شکلات تلخ استفاده نمایند.

به گفته وی این ماده غذایی به علت محتوای بالای آنتی اکسیدانی می تواند از میان وعده های سالم به تعداد رود، با این حال اگر طعم تلخ آن مورد پسند نباشد می توان انواع توت خشک و یا کشمش را جایگزین کرد، البته این مواد غذایی خالی از قند نیستند و مصرف آن ها باید با محدودیت همراه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میان وعده چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میان وعده چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید