چرا دلار آمریکا حتی در روزهای کرونایی دارایی امن محسوب می گردد؟

به گزارش وبلاگ استش، بیش از چهار ماه از شیوع کرونا می گذرد و در حال حاضر بیشترین نرخ ابتلا به این ویروس در کشور آمریکا گزارش شده است.

چرا دلار آمریکا حتی در روزهای کرونایی دارایی امن محسوب می گردد؟

درحالی که بازارهای دنیای طی این مدت تحت تاثیر پیامدهای گسترش کرونا، ریزش های زیادی را تجربه نموده اند، دلار آمریکا همچنان به عنوان یک دارایی امن مورد توجه سرمایه گذاران بوده است.

به گزارش وبلاگ استش به نقل از سی ان بی سی، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای دنیای (یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن، دلار کانادا، فرانک سوئیس و کرون سوئد) اندازه گیری می نماید، از ابتدای امسال میلادی تا به امروز حدود چهار درصد رشد نموده است.

البته فقط سرمایه گذاران نگران نیستند که به دلار آمریکا پناه آورده اند؛ بلکه بخش عمده ای از ذخایر بانک های مرکزی را در سراسر دنیا دلار آمریکا تشکیل می دهد و بیشتر معاملات بین المللی با دلار ایالات متحده انجام می گردد.

اما دلیل ثبات دلار آمریکا چیست؟

در درجه اول، باید این واقعیت را پذیرفت که ایالات متحده به لحاظ سیاسی و مالی تا حد قابل توجهی باثبات است. بنابراین احتمال آنکه ارزش دلار آمریکا مانند لیر ترکیه و پزوی آرژانتین دچار نوسان گردد، بسیار کم است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا با افتخار از نفوذ دلار آمریکا در دنیا صحبت کرد و گفت: دلار قوی بوده چون اقتصاد آمریکا قوی است و مردم می خواهند دلار و امنیت آن را حفظ نمایند.

در حال حاضر بیش از 1.8 تریلیون دلار آمریکا در سراسر دنیا در حال گردش است. حتی این اعتقاد وجود دارد که دو سوم از اسکناس های 100 دلاری و تقریبا نیمی از اسکناس های 50 دلاری در خارج از مرزهای آمریکا نگهداری و خرج می گردد.

از چین گرفته تا سازمان های بین المللی، در سال های اخیر، پیشنهادها و درخواست هایی مبنی بر جایگزینی ارزی دیگر به جای دلار داده اند.

علی رغم این درخواست اما استفاده از ارزی دیگر به جای دلار آمریکا دست کم در حال حاضر غیرقابل تصور به نظر می رسد.

منبع: تجارت نیوز

به "چرا دلار آمریکا حتی در روزهای کرونایی دارایی امن محسوب می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دلار آمریکا حتی در روزهای کرونایی دارایی امن محسوب می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید