موزه عکاسی جنگ در کرواسی افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ استش، عکس هایی از جنگی که زخم های آن هنوز هم احساس می گردد، به نمایش گذاشته خواهند شد تا به همه یادآوری نمایند که جنگ، تبعاتی خانمان برانداز برای همگان دارد.

موزه عکاسی جنگ در کرواسی افتتاح می گردد

موزه ی تازهی با موضوع عکاسی از جنگ در تابستان سال جاری در زاگرب، کرواسی، راه اندازی خواهد شد. این موزه، با هدف نشان دادن تاثیر منازعات مسلحانه از دیدگاه حرفه ای و نیز روایت داستان های انسان های عادی که گرفتار آتش خانمان سوز جنگ شده اند، جنگ استقلال کرواسی را که در بین سال های 1991 تا 1995 رخ داد به تصویر می کشد. عکس هایی از عکاس های معروف دنیا و نیز عکس هایی که مردم در صفحه های فیس بوک و اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته اند در این موزه به چشم می خورد.

این پروژه که نخستین موزه ای است که در این کشور با یاری های اقتصادی راه اندازی شده و قرار است تا سرانجام ماه ژوئیه فعالیت خود را شروع کند، تبلیغاتی را با سرمایه گذاری جمعی و به نام تعلقات جنگ در یک موزه به راه انداخته است.

این موزه، صرف نظر از ترویج صلح و بالا بردن آگاهی ها از قدرت نابودکننده جنگ، کوشش می نماید تا واقعیت های آن دسته از افرادی که امروزه تحت تاثیر مستقیم جنگ قرار گرفته اند را تغییر بدهد و بخشی از عایدی حاصل از همه فروش بلیط های موزه به پناهندگان و قربانیان جنگ اهدا می گردد.

والنتینا استارسیویچ از موزه عکاسی جنگ گفت:

این موزه به دلایل زیادی حائز اهمیت است. موزه عکاسی جنگ تنها موزه در مرکز کرواسی است که به عکاسی جنگ اختصاص داده شده و اولین موزه ای است که با برپایی اولین نمایشگاه خود، روایتی از تاریخ تازه کرواسی را بر اساس عکس ها و داستان های شخصی افراد بیان می نماید. پیغام و هدف آن روشن است؛ شناساندن پیغامدهای ویران گر جنگ و اهمیت صلح برای همه به روشی بی طرف و آموزنده. این موزه، مکان تلاقی عکاسی مدرن با آموزش است.

این موزه شامل آثاری از عکاسان معروف جنگ، نظیر پیتر تورنلی، دراگول جووب زامورویچ، رون هویف، کریستوفر موریس، رومئو ایبریسویچ و ماتکو بیلیاک است.

موزه عکاسی جنگ با همکاری موزه War Photo Limited در دوبرونیک و موزه های مشابه دیگر در شهرهای دیگر کرواسی و دنیا برپا شده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "موزه عکاسی جنگ در کرواسی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه عکاسی جنگ در کرواسی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید