طرح مدرسه سبز سرآغازی برای رسیدن به توسعه پایدار

به گزارش وبلاگ استش، خبرنگاران/همدان شهردار ملایر گفت: امروزه بحث توسعه پایدار با موضوع بهبود کیفیت زندگی، بهبود محیط زیست و پیشرفت مالی در دنیا مطرح است و در این میان مدارس محل مناسبی برای آموزش مفاهیم پایداری و حفظ محیط زیست به بچه ها و نوجوانان برای تحقق اهداف توسعه پایدار هستند.

طرح مدرسه سبز سرآغازی برای رسیدن به توسعه پایدار

به گزارش وبلاگ استش؛ مجید فرجی اضافه نمود: به همت سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر و در راستای اجرای مصوبه کمیته مطالعه و تحقیق این سازمان در مورد انجام فعالیت های فرهنگی، طرح توسعه و تکمیل فضای سبز مدارس با عنوان مدرسه سبز با حضور نیروهای این سازمان طی دو روز متوالی در دبستان دخترانه - پسرانه سیف الدوله 1و 2 اجرا شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه و تکمیل فضای سبز مدارس، زیبایی و طراوت فضای بصری عنوان و اظهارکرد: در طرح مدرسه سبز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با مشارکت دانش آموزان اقدام به توسعه و تکمیل فضای سبز مدارس می نماید.

این مقام مسئول ادامه داد: در طرح مدرسه سبز، دانش آموزان با نحوه کاشت و مراقبت از درختان و گل های دائمی و فصلی در حیاط مدرسه آشنا می شوند، اما از ابتدای شیوع ویروس کرونا این طرح با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حضور دانش آموزان در مدارس اجرا می گردد.

شهردار ملایر اعلام کرد: با اجرای طرح مدرسه سبز در دبستان سیف الدوله 1و 2، عملیات بازپیرایی و بهسازی فضای سبز، خاکورزی، حذف علف های هرز، اصلاح تشتک آبخوری درختان، کوددهی، پاکسازی و ساماندهی باغچه ها به وسیله نیروهای این سازمان انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طرح مدرسه سبز سرآغازی برای رسیدن به توسعه پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مدرسه سبز سرآغازی برای رسیدن به توسعه پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید