خبرنگاران بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام بازگشایی شد

به گزارش وبلاگ استش، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی این استان که بدلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود پس از 2 ماه بازگشایی شد.

خبرنگاران بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام بازگشایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: این بازارچه که از اسفندماه سال گذشته تعطیل شده بود با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی فعالان این حوزه و معین ساعت کاری بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه فعالان این حوزه آماده ارائه خدمت به مشتریان و فراوری محصولات است، افزود: بازارچه دائمی صنایع دستی شهر ایلام دارای 23 غرفه است و صنعتگران و هنرمندان عرضه کننده فراوریات در آن فعالیت دارند.

شنبه زاده یادآور شد: این فراوریات شامل انواع رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی از جمله گلیم ساده، گلیم نقش برجسته، چوب، سفال، سنگ تراشی، معرق، محرق ساقه گندم، زیورآلات، جاجیم و چیت بافی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام توضیح داد: با توجه به آنالیز های به عمل آمده از کارگاه های صنایع دستی آسیب دیده پیشنهاد شده است برای حمایت از فعالان این عرصه با پرداخت تسهیلات، خسارات ناشی از کرونا جبران گردد.

شنبه زاده افزود: هم اکنون در این استان 33 رشته صنایع دستی سنتی و هنری در قالب بیش از 120 کارگاه با 10 هزار صنعتگر فعال است.

استان ایلام یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 774 اثر آن تا به امروز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 737 اثر تاریخی، 24 اثر معنوی، 6 اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید