خبرنگاران تداوم فرایند افزایشی مبتلایان کرونا در استان اردبیل

به گزارش وبلاگ استش، اردبیل - خبرنگاران- فرایند افزایشی ابتلا به کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه داشته و در شبانه روز گذشته 116 نفر در بیمارستان های استان بستری شدند.

خبرنگاران تداوم فرایند افزایشی مبتلایان کرونا در استان اردبیل

به گزارش وبلاگ استش، با بهبودی 89 بیمار کووید 19 و ترخیص آنها از بیمارستان، هم اکنون 616 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که 84 نفر از آنها در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

این برای نخستین بار است که تعداد بستری های کرونا در استان اردبیل از رقم 600 نفر فراتر می رود و این درحالی است که مسئولان علوم پزشکی استان در باره احتمال افزایش این تعداد به 700 تا یک هزار نفر نیز هشدار می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز آدینه در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ استش اظهار داشت: با جان باختن هشت نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، مجموع فوتی های کووید.19 در این استان نیز به یکهزار و 565 نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب زاده، با اشاره به پر شدن ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی و افزایش شمار مراجعان اضافه نمود: بخش های اتاق عمل و فیزیوتراپی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به بخش کرونا تبدیل شده و یک بخش بیمارستان فاطمی و تمام ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل سرعت و سطح موج چهارم شیوع کرونا در این استان را نسبت به موج های اول، دوم و سوم بسیار زیاد مطرح نمود و گفت: در یک هفته اخیر آمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر شده و رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده است.

وی همچنین بستری شدن دو برابری و سرعت انتقال و سرایت بالا را شاخصه اصلی ویروس کرونای انگلیسی شایع شده در استان اردبیل عنوان و اظهار کرد: به علت گسترده بودن حجم مراجعه بیماران به مراکز درمانی، شرایط استان حاد و نگران نماینده است.

بنا به اعلام دکتر حبیب زاده، هم اکنون حدود 50 درصد تخت های بیمارستانی استان اردبیل در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

وی خواهان تعطیلی همه دورهمی ها مانند مراسم افطاری جمعی ماه مبارک رمضان شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت سفت و سخت لازم است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله 2 الی سه متری برگزار گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل به افراد مبتلا به کرونا که دارای علائم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه اکید کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت نموده و از تردد در سطح جامعه خودداری نمایند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی گردد.

وی با اشاره به محدودیت های کارکنان بخش درمان، کمبود تخت و فشار کاری و خستگی شدید پزشکان و پرستاران مراکز درمانی استان اردبیل اضافه نمود: بار مراجعه بیماران کرونایی و ازدحام در مراکز درمانی استان در موج چهارم کرونا بسیار بالاست.

دکتر حبیب زاده، رعایت دقیق محدودیت های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه نامه های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هر گونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

به گزارش وبلاگ استش، آمار فزاینده شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که هم اکنون 6 شهرستان نیر، کوثر، اصلاندوز، بیله سوار، سرعین و نمین در شرایط نارنجی شیوع کرونا و 6 شهرستان اردبیل، گرمی، انگوت، پارس آباد، مشکین شهر و خلخال در شرایط قرمز و بسیار خطرناک قرار گرفته اند.

کارشناسان بهداشت و درمان استان از شهفرایندان خواسته اند به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی های تنفسی، به سرعت به مراکز 16 ساعته بهداشت و درمان مراجعه نموده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام نمایند.

فرایند افزایشی شیوع کرونا در استان اردبیل از حدود چهار هفته پیش و همزمان با سفر گسترده نوروزی شهفرایندان به استان شتاب گرفته و همانند نیمه پاییز پارسال، در جهت صعودی قرار گرفته است.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود چهار هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شنماینده اعلام نموده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، فرایند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

به گزارش وبلاگ استش، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با 121 نفر در روز 27 فروردین ماه سال جاری و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 597 نفر در روز دوم اردیبهشت ماه 1400 به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تداوم فرایند افزایشی مبتلایان کرونا در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم فرایند افزایشی مبتلایان کرونا در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید