برترین روشهای درمان اسکار آکنه یا زخم جای جوش

به گزارش وبلاگ استش، لیزر فرکشنال برای درمان اسکار آکنه، اسکار عمل جراحی و اسکار سوختگی کاربرد دارد. می توان از این دستگاه برای برطرف چین و چروک و خطوط صورت یا آسیبدیدگی پوست ناشی از نور آفتاب نیز استفاده کرد. لیزر فرکشنال به درون لایه های عمیق پوست نفوذ می نماید و نور متمرکز آن ناحیه مورد نظر را هدف قرار می دهد.

برترین روشهای درمان اسکار آکنه یا زخم جای جوش قبل از آغاز هر مبحث و راهکاری باید گفت که هیچ عنصر یا ابزار معجزه اسایی وجود ندارد که اثار اسکار حاصل از اکنه را کاملا و صد در صد از بین ببرد. با این حال اصلا دل سرد نشوید،خیلی بیشتر از انچه که شما فکر کنید، روش های مدرن اثار خوب و نتیجه بخشی را بر روی پوست شما خواهند گذاشت .

اگر روش های درمان اسکار حاصل از اکنه را که متخصصین پیشنهاد می دهند، به خوبی و با دقت و با حوصله انجام دهید، مطمئنا نتیجه خواهید گرفت. این را هم اضافه می کنیم که درمان اسکار احتیاج به صبر و حوصله دارد تا نتیجه خوبی را کسب کنید.

علل به وجود آمدن بافت اسکار:

  1. حوادث
  2. نیش حشرات
  3. خاراندن پوست
  4. آکنه
  5. سوختگی
  6. آبله مرغان
  7. پرسینگ پوست
  8. برش های جراحی
  9. واکسیناسیون
و غیره ...

روش های درمان قابل استفاده برای رفع انواع اسکار:

  1. روش های جراحی
  2. ترمیم پوست از طریق لیزر
  3. روش های تزریق
  4. پیلینگ و لایه برداری پوست
  5. درم ابریژن
  6. روش های خانگی

سرم حاوی ویتامین E , C

این سرم با ترکیبی از آنتی اکسیدان های قوی، از طریق متخصصان پوست و زیبایی، ساخت و فراوری شده است. ویتامین C نقش مهمی در زیبایی، مقاومت و لطافت پوست دارد. جاشوا زیشنر، مدیر تحقیقات زیبایی و تحقیقات بالینی پوست ، می گوید: این عنصر قدرتمند، پوست را رطوبت داده و لکه های قهوه ای و قرمز را محو می نماید. بعلاوه ممکن است در تسکین اسکار تیره هم مفید باشد.

بیمارستان سینا در شهر نیویورک، این فرمول را بعلاوه با یک ویتامین دیگری مثل E که ویتامین محلول در چربی است فراوری می نماید. بعلاوه این ویتامین دارای خواص ضد عفونی نمایندگی است و یک محافظ قوی پوست به حساب می اید، همین عوامل باعث می شود لایه های خارجی پوست که دچار اسیب شده اند ترمیم یابند و موجب بهبود اسکار شوند.

میکرونیدلینگ

این درمان از طریق متخصصین پوست انجام می شود و دو تکنولوژی متفاوت - میکرونیدلینگ و فرکانس رادیویی -را برای نتایج بزرگ و بهتر جهت از بین بردن اسکار حاصل از آکنه انجام می دهند. در ابتدای کار، یک ژل موضعی در ناحیه مد نظر استفاده می شود، تا به اندازه کافی ناحیه مورد نظر بی حس شود و سپس پزشک از دستگاه میکرونیدلینگ برای نفوذ به پوست استفاده می نماید و همزمان اشعه رادیو اکتیو به سمت درم پوست فرستاده می شود. اندازه زمانی که پوست احتیاج به مراقبت ویژه دارد تنها 24 ساعت است و بعد از ان می توان از پاک نماینده ها و مواد ارایشی استفاده کرد.

درمان اسکار با لیزر

فناوری لیزر به پزشک یاری می نماید بتواند به طور ایمن و موثر و بدون احتیاج به انجام عمل جراحی به درمان تعداد زیادی از بافت اسکار بپردازد و مسائل بیمار در ارتباط با زیبایی ظاهری پوست و اعتماد به نفس او را درمان کند. در گذشته درمان بافت اسکار کار دشواری بود اما امروزه به یاری فناوری لیزر که یک روش درمانی دقیق و موثر است می توان به طور صحیح به درمان بافت اسکار پرداخت. درمان بافت اسکار با لیزر در فاصله زمانی کوتاهی انجام می شود و یک روش نسبتا بدون درد محسوب می شود.

درمان با لیزر یک روش موثر است و نتایج قابل قبولی را به وجود می آورد.

درمان با لیزر بدون درد و ناراحتی انجام می شود یا شما دچار درد بسیار خفیفی خواهید شد.

پس از درمان احتیاجی به استراحت در منزل نخواهید داشت.

لیزر فرکشنال

لیزر فراکشنال یک روش درمانی غیر تهاجمی برای جوان سازی پوست است که طی مدت کوتاهی و بدون ایجاد درد و ناراحتی یا احتیاج به استراحت نتایج مطلوبی را به وجود می آورد. لیزر فرکشنال فقط یک لایه سطحی از پوست را درمان می نماید و این امر بدین معنا است که پوست سالم در ناحیه درمان شده می تواند به سرعت فرایند بهبود را طی کند. لیزر فرکشنال یک روش ایمن و موثر است و همه افراد با انواع مختلف گروه پوستی می توانند متقاضی درمان با این روش باشند.

لیزر فرکشنال برای درمان اسکار آکنه، اسکار عمل جراحی و اسکار سوختگی کاربرد دارد. می توان از این دستگاه برای رفع چین و چروک و خطوط صورت یا آسیب

دیدگی پوست ناشی از نور آفتاب نیز استفاده کرد. لیزر فرکشنال به درون لایه های عمیق پوست نفوذ می نماید و نور متمرکز آن ناحیه مورد نظر را هدف قرار می دهد.

پوست با فراوری کلاژن تازه و سالم به نور لیزر واکنش نشان می دهد و به رفع بافت اسکار موجود می پردازد. شما می توانید فوراً شاهد نتایج حاصل از درمان باشید اما نتایج نهایی پس از بهبود پوست به دست خواهد آمد.

لیزر رنگی پالسی

لیزر رنگی پالسی می تواند به بهبود بافت و رنگ پوست یاری کند. این دستگاه از نور متمرکز و بی خطر زرد برای هدف قرار دادن عروق خونی پوست استفاده می نماید. نور لیزر باعث گرم شدن عروق آسیب دیده خون می شود و بدون آسیب رساندن به پوست اطراف به رفع این نقاط خواهد پرداخت. لیزر رنگی پالسی یک روش درمانی ایمن و موثر است که فرآیند درمان طی مدت چند دقیقه و بدون احتیاج به بیحسی انجام می شود. لیزر رنگی پالسی برای درمان انواع مختلف بافت اسکار از قبیل اسکار هایپرتروفیک کاربرد دارد. برای کسب نتایج مطلوب و با توجه به نوع بافت اسکار شما به چند جلسه درمان احتیاج خواهید داشت.

ژل بلافیل برای درمان اسکار

ژل بلافیل محصولی است که می تواند نتایج خوبی را به وجود بیاورد و ماندگاری آن حدود 5 سال است. این نوع ژل برای درمان اسکار آکنه و سایر بافت اسکار که پوست حالت فرورفته پیدا نموده است کاربرد دارد. ژل بلافیل به پر کردن ناحیه آسیب دیده پوست یاری می نماید تا سطح پوست صاف و یکدست شود. ژل بلافیل برخلاف سایر انواع ژل که از هیالورونیک اسید ساخته شده اند به بهبود شرایط پوست یاری می نماید و به سادگی از بین نمی رود. مولکول های پلی اتیل متاکریلات درون ژل به صورت معلق وجود دارند و هنگامی که به درون ناحیه موردنظر تزریق می شوند یک ساختار محافظ بی نظیر را به وجود می آورند که بافت کلاژن طبیعی روی آن آغاز به ساخته شدن خواهد نمود. پس از آنکه ژل از بین رفت یک لایه محکم و بادوام از بافت کلاژن را درون پوست به جا می گذارد و نتایج مطلوبی را ایجاد می نماید.

کرم ضد افتاب Elta MD

وقتی اسکار ناشی از اکنه بر روی پوست می ماند پزشکان و متخصصان همواره توصیه می نمایند برای انکه اکنه ها و اسکار ها شرایطی بدتر به خود نگیرند و توسعه پیدا ننمایند باید از کرم های ضد افتاب مناسب استفاده شود.

این یک پیگیری کلیدی می باشد که نباید فراموش شود.خانم والدورف، متخصص پوست نیویورک اذعان می نماید که استفاده روزانه از کرم های ضدافتاب بسیار مهم هستند. یکی از این کرم های ضد افتاب مهم و اساسی التا MD است که بسیار مورد علاقه او می باشد. او می گوید: این کرم حاوی نیاسین آمید است که خاصیت ضد التهابی دارد و بعلاوه فاقد چربی است که مناسب پوست های اکنه دار است.

سرم حاوی رتینول و اسید اسکوربیک

این سرم قوی با استفاده از ترکیبات قوی ترمیم نماینده و آنتی اکسیدان های موثر برای بهبود پوست ساخته شده است. دقیقا موادی که اسکار های ناشی از اکنه جهت بهبود احتیاج دارند.

اسید اسکوربیک (ویتامین C) یک اسید آزاد و محلول در اب است که به طور همزمان سنتز کلاژن را تحریک می نماید و باعث بهبودی اسکار می شود. رتینول به طور مشابه در این فرمولاسیون به کار رفته است که حاوی ویتامین A می باشد وبرای ترمیم اسکار نقش اساسی دارد. درحالی است که سولفات روی به عنوان یک ضد التهاب در ان به کار رفته است.

لیزر پوستی(فرکشنال-co2)

مانند میکرونیدلینگ از هزاران اشعه میکروسکوپیک تشکیل شده است و به ناحیه پوست اسیب دیده فرستاده می شود.این نوع لیزر همزمان هم بر روی اپیدرم و هم بر روی درم تاثیر می گذارد.

این عمل باعث فراوری کلاژن می شود که فراوری کلاژن در رفع اسکار های پوستی، رفع چین و چروک و جوان سازی پوست بسیار تاثیر گذار است. بسیاری از متخصصان پوست از ان به عنوان یک روش غیر تهاجمی نام می برند که انقلاب عظیمی در زیبایی و ترمیم پوست به راه انداخت. نکته جالب اینکه تا 6 ماه بعد از انجام لیزر درمان ادامه دارد و پوست به کلاژن سازی ادامه می دهد.

در ارتباط با مراقبت بعد از لیزر باید گفت بسته به شدت لیزر، بیماران می توانند از چند روز بین 10 تا 14 روز قرمزی و تورم را داشته باشند. دقت داشته باشید که خونریزی و عفونت می تواند صورت بگیرد به خاطر همین توصیه می شود زیر نظر پزشک متخصص انجام شود و دستور مراقبت گرفته شود. واینکه ایا اصلا این روش برای شما مناسب می باشد یا نه؟پس مشورت پزشک فراموش نشود.

مراقبت های پس از درمان اسکار

پس از درمان پزشک با شما در مورد نکات مرتبط با مراقبت از پوست صحبت خواهد نمود. این مراحل به نوع روش درمانی اجرا شده و احتیاجهای خاص شما بستگی دارد. با این حال بعضی از نکات کلیدی که شما باید از آنها پیروی کنید به توضیح زیر می باشد:

از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید. پزشک از شما می خواهد که تا یک بازه زمانی خاص که معمولا 48 ساعت طول می کشد از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. در صورتی که مجبور هستید بیرون بروید باید به شدت از پوست خود در برابر پرتوهای خطرناک خورشید محافظت کنید. هر روز از کرم ضد آفتاب بهره ببرید و به یاری لباس و کلاه مناسب بدن خود را بپوشاند تا حد امکان در سایه قرار بگیرید.

صورت خود را به آرامی تمیز کنید و از استفاده از اسکراب یا محصولات مشابه خودداری نمایید و اجازه دهید پوست شما به طور طبیعی به ترمیم خود بپردازد.

تا چند روز پس از درمان از استفاده از محصولاتی که حاوی رتینوئید، گلیکولیک اسید و ویتامین سی هستند خودداری کنید. در عوض از محصولات مناسب و توصیه شده از طریق پزشک بهره ببرید تا به ترمیم پوست خود یاری نمایید.

طرز استفاده از لوازم آرایش در ناحیه ای که درمان شده است خودداری کنید زیرا پوست شما پس از درمان باید توانایی ترمیم خود را داشته باشد. متخصص پوست به شما می گوید که چه موقع مجاز به استفاده از لوازم آرایش هستید

چگونه از آثار جای جوش خلاص شویم؟

در اینجا راه هایی برتر برای خلاص شدن از اسکار های حاصل از آکنه را معرفی می کنیم.(دقت: این روش ها برای زمانی است که اسکار فرو رفته یا برامده نداشته باشیم بلکه قرمزی و التهاب حاصله از اکنه باشد)

آلوئه ورا: آلوئه ورا، به علت خواص ضد التهابی و ضد باکتری آن عنصر مناسب برای حذف اسکار است.

لیمو: لیمو به عنوان یک سفید نماینده طبیعی به خوبی عمل می نماید و به هر نوع زخمی بر روی پوست شما یاری می نماید.

آب پیاز و روغن زیتون برای از بین بردن اسکار زخم

خواص درمانی پیار برای جای زخم ایده آل است.روغن زیتون هم خواص بازسازی نماینده سلول های پوست را دارد.

یک چهارم پیاز را پوره نموده با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی اسکار قرار دهید و سپس بشویید. می توانید هفته ای دو بار از این کرم بهره ببرید.

روغن اسطوخودوس برای رفع اسکار صورت

روغن اسطوخودوس یا همان روغن لَوِندر یکی از برترین روغن ها برای آرام شدن اعصاب است، اما با این حال از آن برای بهبود شرایط پوست نیز می توان استفاده کرد. این روغن موجب سریع تر شدن فرایند بازسازی سلول ها می شود و بنابراین از آن هم می توان برای زخم های تازه استفاده کرد و هم برای اسکار صورت.

برای بهره بردن از خواص روغن اسطوخودس در راستای رفع اسکار صورت می توانید چند قطره از آن را در آب ریخته و پس از رقیق شدن به پوست خود بمالید.

استفاده از سرکه سیب برای رفع اسکار صورت

سرکه سیب یک ماده ضد عفونی نماینده است و می تواند پوست را جمع کند. این ماده برای درمان طبیعی اسکارهای پوست بسیار مفید است. بعلاوه به پوست شما شادابی و سلامتی را هدیه می دهد.

این ماده قادر است سلول های مرده که روی سطح پوست تجمع پیدا نموده اند را رفع کند. به همین علت سرکه سیب برای ترمیم اسکارهای پوستی و یکدست کردن پوست بسیار مفید است.

برای استفاده از سرکه سیب، آن را قدری عسل مخلوط نموده و با یک پنبه روی محل آسیب دیده بمالید. به مدت 10 دقیقه زمان دهید و پس از آن، محل را شستشو دهید. می توانید در روز 2 تا 3 دفعه از سرکه سیب بهره ببرید.

روغن نارگیل برای کاهش عفونت پوست و رفع اسکار صورت

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل منجمد را برای چند ثانیه حرارت بدهید تا کمی گرم شود. روغن را برای چند دقیقه روی صورتتان ماساژ بدهید، بعد از این کار صورتتان رو نشویید. روغن نارگیل یک ضد درد قوی است و خواص ضد التهابی دارد، بعلاوه عفونت پوست را کاهش میدهد و بیماری های مانند اگزما، ورم پوست و آکنه را درمان میکند. روغن نارگیل ساختار بافت اسکار در طول فرآیند درمان را کاهش میدهد و یاری میکند اسکار ها به اندازه قابل توجهی محو بشوند.

لیمو برای رفع اسکار صورت

لیمو ماده مغذی برای بدن و بخصوص پوست است. هر روز و روزی دو بار اب لیمو را روی اسکار بمالید. نیم ساعت صبر کنید و سپس آن ناحیه را با آب بشویید. این روش را تا زمانیکه اسکار به کلی رفع شود ادامه دهید.

آیا ممکن است از شر اسکار حاصل از آکنه خلاص شویم؟

اغلب درمان مکرر لیزر تحت نظر متخصص پوست می تواند علائم اسکار آکنه را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. ممکن است به طور دائم زخم های آکنه را حذف کنید. با این حال شما باید صبر و مراقبت از پوست خود را همواره در الویت قرار دهید تا به نتیجه معین برسید. اسکار موجود را همان طور که گفته شد می توانید با یاری لیزر و بسیار راه های دیگر حذف کرد.

آیا همه اسکار های حاصل از آکنه از بین می فرایند؟در نهایت آکنه از بین خواهد رفت. از سوی دیگر، بعضی از اسکار ها به مرور زمان مقاوم تر می شوند و در نهایت به پوست اسیب می رسانند. حتی گاهی با مراقبت های ویژه اسکار می مانند و گاهی هم پیشرفت می نمایند که روش های ویژه برای حذف ان ها مورد احتیاج است.

آیا می توانم اسکار حاصل از آکنه را بردارم؟

برای رفع اسکار های اکنه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های جالب و موثری در کلییک های پزشکی صورت می گیرد که واقعا رضایت بخش هستند. که به بخشی از ان ها در این مقاله اشاره شد.

اما همان طور که قید شد نتیجه این عوامل به خیلی از موارد بستگی دارد یکی از این موارد شناخت نوع اسکار و نوع پوست شما که باید متخصص تشخیص دهد کدام روش مناسب تر است. اما یکی از روش های که معمولا روی هر پوست و اسکاری جواب می دهد لیزر است که روش لیزر به این صورت است که بافت های اسیب دیده پوست را بر می دارد و لایه های زیرین آغاز به کلاژن سازی می نمایند و بسیار موثر است.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت دکتر محرابیان

سایت عصر ایران

منبع: راسخون

به "برترین روشهای درمان اسکار آکنه یا زخم جای جوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روشهای درمان اسکار آکنه یا زخم جای جوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید