اصول ساخت روف گاردن

به گزارش وبلاگ استش، برای این که یک روف گاردن زیبا و کارآ داشته باشید، کار ساخت آن را به کارشناسان حرفه ای که می توانند با استفاده از نقشه برداری و محاسبات دقیق و انتخاب مواد مناسب یک فضای سبز زیبا خلق نمایند، بسپارید.

اصول ساخت روف گاردن

اما فیلترینگ روف گاردن چیست? عملیاتی که در آن از انتقال املاح خاک به لایه های پایین تر جلوگیری می گردد. انجام فیلترینگ به وسیله لایه ای از الیاف صورت می گیرد. در صورتی که عملیات فیلتریک در روف گاردن انجام نگردد، بافت خاک تغییر نموده و راستا های زهکشی روف گاردن، انسداد پیدا می نماید.

زهکشی موجب حفظ سلامت ریشه گیاهان و راهنمایی آب مازاد به لوله های خروجی می گردد. در صورتی که لوله های جداگانه برای دفع آب مازاد نصب نشده باشد، می توان از لوله های آب باران استفاده کرد. با استفاده از مصالح خاص و فنون مختلف، زهکشی متمرکز را به صورت گسترده انجام داد و این عملیات با استفاده از لایه های مخصوص زهکش روف گاردن امکان پذیر خواهد بود.

به طور تقریبی می توان گفت که در هر متر مربع 50 کیلوگرم برف ممکن است بر روی پشت بام انباشته گردد. با یاری این تخمین می توان وزن اضافی ناشی از ساخت روف گاردن بر روی پشت بام را اندازه گیری کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید، تقسیم بندی وزن المان ها و تجهیزاتی می باشد که در روف گاردن وجود دارند، زیرا آنچه مهندسان برای برف محاسبه می نمایند، به صورت یکنواخت بر روی کل بام است، اما ممکن است در برخی از نقاط روف گاردن، بار به صورت متمرکز اعمال گردد. بنابراین تقسیم بندی وزن در تمام نقاط به صورت یکنواخت اهمیت بالایی دارد.

منبع مقاله: اصول ساخت روف گاردن

به "اصول ساخت روف گاردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول ساخت روف گاردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید