معرفی شگفتی های طبیعی در دنیا

به گزارش وبلاگ استش، تعداد بسیار زیادی از مکان های زیبا و دیدنی در سراسر دنیا وجود دارند. شگفتی های طبیعی در دنیا آن چنان زیاد بوده که نمی توان آن ها را به راحتی در لیستی کوچک گنجاند و بعید به نظر می رسد افراد مختلف در تهیه این مورد به توافقی کامل دست پیدا نمایند. در ادامه به بعضی از این شگفتی ها اشاره شده است.

معرفی شگفتی های طبیعی در دنیا

سالار دیونی، بولیوی

وقتی دریاچه های نزدیک این زمین های نمک در آن جاری می شوند منظره آینه ای زیبایی بوجود می آید که تصویر آسمان و ابرها روی زمین منعکس می گردد. این شوره زار افقی بی انتها دارد که یکی از برترین مکان ها برای عکاسی است.

ژانگی دانکسیا، چیناین کوه های رنگی راه راه از لایه های مواد معدنی و سنگ ها ساخته شده اند که زمانی که صفحات تکنوتیکی باعث شکل گیری جزیره شده اند در هم گسیخته اند. اکنون این مکان یکی از مکان های محافظت شده میراث جهانی یونسکو است.

فلات گیرانگر، نروژاین فلات به وسیله یخ رودها شکل گرفته است که از هر طرف با کوه ها احاطه شده است. فلات گیرانگر اکنون یکی از مکان های میراث فرهنگی یونسکو است.

مزرعه برنج تگالالانگ، اندونزیمزارع برنج اندونزی در جهان معروف است و تگالالانگ یکی از مشهورترین آن هاست. با تماشای منظره این مزارع احساس می کنید زمان ایستاده است و نکته مهم تر این که کشاورزان از سیستم آبیاری پیش پا افتاده ای استفاده می نمایند که سال هاست کشاورزان به کار نمی برند.

ساحل رینیسفجارا، ایسلندشن های سیاه، سنگ های عمودی بازالت و هوای مه آلود این ساحل است که آن را شگفت انگیز نموده است.

صخره های موهر، ایرلندیکی از جاذبه های طبیعی ایرلند که جهانگرد های زیادی از آن بازدید می نمایند صخره های موهر در امتداد ساحل غربی کشور است.

گرند کنیون، آریزونا، ایالات متحدهگرند کنیون یکی از مشهورترین شگفتی های طبیعت است که تماشای منظره زیبای آن از واجب ترین مکان های دیدنی است که باید هر کسی یک بار در عمرش آن را ببیند.

جنگل ابر مونته ورده، کاستاریکابه علت بارانی بودن جنگل ممکن است هوا همواره در آن ایده آل نباشد اما زیبایی بهشتی این جنگل باعث شده هوای مرطوبش نادیده گرفته گردد.

خلیج هالونگ، ویتنامخلیج هالونگ یکی از برترین مکان های جهانگردی ویتنام و یکی از مکان های میراث جهانی یونسکو است که بیشتر جهانگرد ها با قایق تمام شب را در خلیج می مانند.

ساحل ناپالی، هاوایی، ایالات متحدهساحل ناپالی با آب های آبی و صخره های رنگی اش باعث شگفتی بازدیدنماینده ها می گردد. از بالای این صخره ها نمای زیبای اقیانوس آرام و دره کالالائو و آبشارهای زیبا را می توان نظاره گر بود.

آبشار اسکوگافوس، ایسلنداین آبشار جریان آب های دو یخ رود (Eyjafjallajokull و Myrdalsjokull) است.

صحرای شن های سفید، نیومکزیکواین صحرا در سحرای شی هواهوان واقع شده است و سنگ گچ هایی که این شن های سفید را شکل داده اند از یک دریاچه فصلی که حاوی مواد معدنی زیادی است بوجود آمده اند. وقتی آب این دریاچه تبخیر می گردد مواد معدنی آن باقی می ماند و باد ته نشین های گچی آن را به این سو و آن سو می برد.

وردون جورج، فرانسهآب های سبز آبی وردون جورج برترین منظره برای تفریحاتی چون شنا و قایق سواری است.

رودخانه ماسازیر، آذربایجانرودخانه ماسازیر زیاد از باکو مرکز آذربایجان فاصله ندارد. این شوره زار صورتی رنگش را از میکروارگانیسم هایی به نام هالوفیل گرفته است.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "معرفی شگفتی های طبیعی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شگفتی های طبیعی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید