شما بگویید؛ آیا سامسونگ باید سری نوت و S را جدا نگه می داشت؟

به گزارش وبلاگ استش، سامسونگ بعد از رونمایی از سری گلکسی S21 رسما اعلام کرد دیگر قصدی مبنی بر تولید سری گلکسی نوت ندارد و در واقع گلکسی نوت 20 و 20 اولترا آخرین بازماندگان این سری به حساب می آیند. نظرات مثبت و منفی زیادی در این رابطه منتشر شد اما شما چه فکر می کنید؟ آیا حذف سری نوت و ادغام سازی دو برند گلکسی S و نوت کار مناسبی بود؟

شما بگویید؛ آیا سامسونگ باید سری نوت و S را جدا نگه می داشت؟

سامسونگ اوایل سال میلادی امسال از سری گوشی های گلکسی S22 در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی کرد. اما اعتراض گسترده بسیاری از کاربران به خاطر حذف گوشی های سری نوت باعث شد شرکت کره ای تصمیم بگیرد مدل اولترا را کاملا شبیه به گوشی های سری نوت طراحی کند. در واقع این گوشی اکنون فقط نام یکی از مدل های سری S را یدک می کشد در غیر این صورت هیچ المانی در طراحی آن شبیه به گوشی های سری S نیست.

اگر از نمای جلو، گلکسی S22 اولترا و نوت 20 اولترا را کنار هم قرار دهند، شاید برخی ها اصلا متوجه تفاوت بین آن ها نشوند چون پرچم دار تازه دقیقا با زبان طراحی آشنای محصولات سری نوت طراحی شده است و در واقع مرز بین آن ها اکنون معین نیست. البته سامسونگ پیش تر گوشی های سری گلکسی S را اوایل هر سال و سری نوت را هم در تابستان هر سال رونمایی می کرد. بنابراین یک تفاوت بین آن ها وجود داشت، حتی اگر قرار بود شکل طراحی آن ها شبیه به هم باشد. از طرفی گوشی های سری گلکسی نوت همانطور که از نامشان پیداست، از قلم بهره می بردند اما سری گلکسی S هیچ وقت با پشتیبانی از قلم عرضه نمی شدند.

سامسونگ بعد از اینکه تقریبا خبر حذف سری گلکسی نوت قطعی شد، تصمیم گرفت پشتیبانی از قلم S-Pen را به گلکسی S21 اولترا اضافه کند. این گوشی البته هیچ درگاهی برای نگه داری قلم نداشت و کاربر در صورت تمایل به استفاده از قلم، می بایست آن را به صورت جداگانه خریداری می کرد. از آنجایی هم که هیچ محفظه ای برای نگه داری وجود نداشت، بار دیگر کاربر مجبور بود یک قاب محافظ هم خریداری کند تا قلم را درون آن قرار دهد.

گلکسی S22 اولترا نه تنها از قلم پشتیبانی می کند بلکه درگاهی برای نگه داری آن هم دارد تا بدین ترتیب تمام عوامل تفاوت بین آن و سری نوت از بین برود. هرچند برخی از کاربران اصلا این ایده را ایده خوبی نمی دانند و معتقد هستند سامسونگ باید همچنان سیاست دوگانه خود در قبال پرچم دارانش را حفظ می کرد تا هم سود بیشتری کسب کند و هم کسانی که به دو سری علاقه دارند، بتوانند محصول دلخواه خود را انتخاب کنند. اما این روزها اگر محصولی شبیه به گلکسی نوت بخواهید باید مدل اولترا را خریداری کنید که هم گران تر است، هم مجهزتر. ولی اگر محصولی شبیه به سری گلکسی S بخواهید، باید حتما دو مدل پلاس و استاندارد را انتخاب کنید که در مقایسه با مدل اولترا واقعا امکانات کمتری دارند.

اگر سامسونگ همین سیاست را حفظ کرده و همیشه سری گلکسی S را در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا راهی بازار و بخواهد مدل اولترا را هم با طراحی گوشی های سری گلکسی نوت تولید کند، بار دیگر کاربرانی که به گوشی های سری گلکسی نوت علاقه مند هستند باید حتما بیشترین مبلغ را در مقایسه با کسانی که به سری گلکسی S علاقه دارند بپردازند. همین موضوع باعث می شود آن ها یا برند دیگری را انتخاب کنند و یا به اجبار، مدل پلاس یا استاندارد را خریداری کنند.

البته سامسونگ سری گلکسی نوت را حذف کرد تا بتواند فضا را برای گوشی های تاشوی سری گلکسی فولد باز کند که این روزها در ماه آگوست راهی بازار می شوند. اما این ایده که بخواهد فقط یک مدل از سری گلکسی S، آن هم گران ترین مدل را با قابلیت های سری گلکسی نوت راهی بازار کند باعث شده تا اندکی بین کاربران گوشی های خود سامسونگ دو دستگی ایجاد شود.

با این حال شما در این رابطه چه فکری می کنید؟ آیا بهتر بود سامسونگ سری گلکسی نوت را از سری S جدا نگه می داشت یا اینکه ادغام آن ها آن هم به شکلی که شاهد هستیم کار بهتری است؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شما بگویید؛ آیا سامسونگ باید سری نوت و S را جدا نگه می داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ آیا سامسونگ باید سری نوت و S را جدا نگه می داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید