کارشناس بازار سرمایه: نوسان، جزء اصلی و ذات بازار سرمایه است

به گزارش وبلاگ استش، خبرگزاری خبرنگاران- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نوسانات جزء اصلی بازار سرمایه بوده و رفتار طبیعی همه بازار های بورس در دنیا با نوسان همراه است.

کارشناس بازار سرمایه: نوسان، جزء اصلی و ذات بازار سرمایه است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ استش، محمدرضا برزنی عضو اسبق هیئت مدیره سازمان بورس در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: نوسانات در بورس ناشی از انتظاراتی است که در آن به وجود می آید، به عنوان مثال در هفته گذشته اخباری، چون تغییرات مدیریتی در بورس یا گزارشات شش ماهه شرکت ها و یا افزایش قیمت های دنیای نفت و فلزات اخباری بود که سبب ایجاد نوسان در بازار سرمایه کشورمان شد.

وی ادامه داد: انتظارات خوشبینانه و یا بدبینانه در سرمایه گذاران نیز که براساس آن تصمیم گیری می کنند سبب ایجاد نوسان می شود.

برزنی افزود: زمانی که انتظارات خوشبینانه و یا بدبینانه در سرمایه گذاران به وجود می آید اصولا عکس العمل آن ها بیش از حد لازم بوده و سبب ایجاد نوسان می شود به عنوان مثال زمانی که سرمایه گذاران با انتظارات خوشبینانه همراه هستند بیش از حدنیاز خرید می کنند و شاخص افزایش پیدا می کند و برعکس وقتی انتظارات بدبینانه در آن ها به وجود می آید به سرعت شروع به فروش می کنند و این امر سبب افت شاخص می شود.

وی گفت: زمانی که سرمایه گذار در بازار سود خوبی کسب می کند شروع به فروختن سهام خود می کند و شاخص افت می کند و در شرایط دیگر دوباره شروع به خرید می کند و شاخص بالا می رود این شرایط همیشه در بازار ادامه دارد و این افت و خیز ها جزء اصلی بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص کل بازار سرمایه ما در یک ماه اخیر نوسانات زیادی را تجربه نکرده و در محدود یک میلیون و 400 حرکت می کند.

وی ادامه داد: ممکن است هیچ اتفاقی هم نیافتده باشد و عده ای به دلیل شخصی شروع به فروش سهام خود می کنند در این شرایط عرضه زیاد می شود و سرمایه گذاران بی خبر هم به خاطر افت قیمت ها شروع به فروش می کنند و همین امر سبب افت قیمت ها در بازار می شود.

برزنی گفت: این نوسانات در تمام بورس های شناخته شده دنیا نیز وجود دارد و هیچ نقطه تعادلی در بازار سرمایه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ استش به نقل از صدا و سیما، وی با اشاره به این که نباید بازار سرمایه را با هیچ بازار مالی دیگر مقایسه کرد افزود: در بازار سرمایه دارایی های مالی مبادله می شود و این دارایی ها به صورت فیزیکی نیست که بتواند مثل بازار های دیگر از جمله بازار مسکن تا مدت طولانی در یک قیمت ثابت باقی بماند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کارشناس بازار سرمایه: نوسان، جزء اصلی و ذات بازار سرمایه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس بازار سرمایه: نوسان، جزء اصلی و ذات بازار سرمایه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید