وسط غذا آب نخورید

به گزارش وبلاگ استش، تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا می گوییم موقع غذا خوردن، تمام توجه تان را معطوف کنید به غذایی که می خورید؟ فکر نموده اید چرا می گوییم موقع غذا خوردن، هیچ کار دیگری انجام ندهید؟ با یک مثال ساده، اهمیت موضوع را برایتان می گویم: فرزندتان مشغول تماشای تلویزیون است و شما دو سه بار صدایش می زنید و هر بار صدایتان را بالاتر می برید تا اینکه بالاخره می گوید بله، منو صدا کردی؟!

وسط غذا آب نخورید

وسط غذا آب نخورید

نویسنده:دکتر سعید حسینی*

تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا می گوییم موقع غذا خوردن، تمام توجه تان را معطوف کنید به غذایی که می خورید؟ فکر نموده اید چرا می گوییم موقع غذا خوردن، هیچ کار دیگری انجام ندهید؟ با یک مثال ساده، اهمیت موضوع را برایتان می گویم: فرزندتان مشغول دیدنی تلویزیون است و شما دو سه بار صدایش می زنید و هر بار صدایتان را بالاتر می برید تا اینکه بالاخره می گوید بله، منو صدا کردی؟!

او چون همه تمرکزش روی حس بینایی است، گویا حس شنوایی اش از کار افتاده! حالا برگردیم به بحث خودمان: وقتی شما موقع غذا خوردن تلویزیون دیدن می کنید یا با تلفن حرف می زنید، تمرکزتان روی حس بینایی یا شنیداری باعث می گردد سیگنال های سیری را که برایتان ارسال می گردد، متوجه نشوید. از این رو، تا مغزتان چند بار شما را صدا کند و پیغام دهد، کلی غذا خورده اید. نکته مهم تر اینکه موقع دیدنی تلویزیون یا حین مکالمه تلفنی ممکن است دستخوش حالات هیجانی شوید و مثل برخی ها دست یا پایتان را تکان دهید، یا مثل برخی ها ناخن بجوید و یا مثل برخی دیگر، به غذا خوردن روی آورید. شما مادامی که آن برنامه را می بینند، بدون توجه به چیز دیگری غذا می خورید؛ نه از آن لذت می برید، نه اصلا متوجه اید چه می خورید! خلاصه اینکه باید همه کارهای همراه غذا خوردن را حذف کنید.

یک کار بسیار اشتباه دیگر که معمولا همراه غذاخوردن ما اتفاق می افتد، مصرف مایعات است. بسیارند بچه ها یا عظیم ترهایی که با هر لقمه غذایشان، یک جرعه نوشابه یا دوغ می نوشند. حتی اگریک نوشیدنی سالم مثل دوغ بنوشید، باز هم در کار معده تان اختلال ایجاد نموده اید؛ زیرا با مصرف مایعات در حین غذا خوردن، اسید معده رقیق شده و کارایی اش را از دست می دهد.

پی نوشت ها :

متخصص تغذیه و رژیم درمانی

منبع: http://www.salamat.comaeمنبع: راسخون

به "وسط غذا آب نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسط غذا آب نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید