اپراتورهای ثابت و موبایل مخابراتی فعلا 10 درصد حق السهم بیش تر به دولت نمی پردازند، قانون جنجالی سال 1400 چگونه اجرا می گردد؟

به گزارش وبلاگ استش، طبق قانون بودجه سال 1400، شرکت های مخابراتی باید 10 درصد حق السهم بیش تر به دولت بپردازند؛ اما اغلب شرکت های مخابرات ثابت و موبایل تا زمان تمدید قرارداد خود مهلت دارند و فعلا مشمول این قانون نمی شوند.

اپراتورهای ثابت و موبایل مخابراتی فعلا 10 درصد حق السهم بیش تر به دولت نمی پردازند، قانون جنجالی سال 1400 چگونه اجرا می گردد؟

سهیل یحیی زاده، دبیر کمیته ICT فراکسیون راهبردی مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ استش، از نهایی شدن و ارجاع استفساریه طرح افزایش حق السهم دولت از اپراتورهای مخابراتی به هیات رئیسه مجلس، اطلاع داد و گفت: طرح با 20 امضا با طراحی آقایان میرتاجدینی و رضاخواه ارجاع شد.

وی گفت: در این استفساریه تاکید شد که مفاد جز (2) بند (ی) تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، صرفا شامل پروانه هایی است که در قرارداد آنها ارائه خدمات مخابراتی تصریح و درج شده و دارای شبکه ارتباطی و زیرساخت دسترسی نهایی هستند و به این ترتیب شامل شرکت های بدون زیرساخت ارتباطی دسترسی نهایی از جمله سروکوها و MVNO که فاقد شبکه دسترسی نهایی هستند نمی گردد.

وی در شرح بیشتر درباره شرکت هایی که مشمول این مصوبه هستند، گفت: با مصوبه مجلس درباره اخذ 10 درصد حق السهم بیشتر از شرکت های مخابراتی، عملا شرکت های ارتباطات ثابت، شرکت های ارتباطات همراه و شرکت هایی که شبکه دسترسی و زیرساخت دارند، مشمول این قانون می شوند.

وی شرح داد: اغلب شرکت های مخابرات ثابت و موبایل چند سال تا زمان تمدید قرارداد مهلت دارند.

به گفته وی، به علت اینکه این قانون عملا شامل تعهداتی است که در زمان انعقاد قرارداد منعقد می گردد و تعهدات قبلی شرکت ها طبق قرارداد قبل نهایی شده، عملا تعهدات تازه باید در قراردادهای تازه لحاظ گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اپراتورهای ثابت و موبایل مخابراتی فعلا 10 درصد حق السهم بیش تر به دولت نمی پردازند، قانون جنجالی سال 1400 چگونه اجرا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپراتورهای ثابت و موبایل مخابراتی فعلا 10 درصد حق السهم بیش تر به دولت نمی پردازند، قانون جنجالی سال 1400 چگونه اجرا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید